Udruženje vending operatera, koje posluje u okviru Unije poslodavaca (UPCG), pozvalo je nadležne organe da zajednički nađu trajno i održivo rješenje fiskalizacije samouslužnih automata, jer trenutna situacija, kako tvrde, vodi njihovom nestanku.

Predstavnici te privredne djelatnosti su, prema njihovim riječima, još od prvih indicija o planiranoj elektronskoj fiskalizaciji pokazali proaktivan pristup i želju za saradnjom sa državnim organima, kako bi se fiskalizacija sprovela, ali bez izraženih negativnih efekata po poslovanje i opstanak njihovih preduzeća.

Oni su objasnili da se specifičnost djelatnosti ogleda u činjenici da se svaki samouslužni automat fiskalizuje kao pojedinačno prodajno mjesto, što znači da su projektovani troškovi izuzetno visoki.

“Prihvatanje najpovoljnijih ponuda, samo za adaptiranje automata zahtjevima fiskalizacije, vending industriju u Crnoj Gori bi koštalo više od 300 hiljada EUR, ne računajući mjesečne troškove interneta i održavanja sistema za koje se predviđa da iznose između 112 hiljada i 175 hiljada na godišnjem nivou”, navodi se u saopštenju.

Vending operateri su poručili da je elektronska fiskalizacija državni projekat i da oni nijesu njegovi protivnici, ali da se oštro protive situaciji u kojoj bi se njihova preduzeća dovela u nepovoljnu situaciju, koja bi ih mogla primorati na gašenje.

Predstavnici vending operatera su saopštili da očekuju da se Vlada ugleda na uporedne primjere iz Mađarske i Rumunije, u kojima je troškove fiskalizacije samouslužnih automata u potpunosti snosila država, dok je u Hrvatskoj privrednicima iz te djelatnosti omogućena finansijska podrška iz fondova EU.

Oni su dodali da bi za njih bilo prihvatljivo da se obavezna fiskalizacija odloži na unaprijed utvrđeno vrijeme u kojem bi se oni mogli postepeno pripremiti za fiskalizaciju, računajući da će se na tržištu pojaviti i povoljnija hardversko-softverska rješenja koja ne bi bila toliko ekonomski zahtjevna kao postojeća.

Izvor: RTCG