Ministarka nije odgovorila ni šta je do sada urađeno na toj dionici puta, koliko je potrošeno novca i šta je Ministarstvo preuzelo kao obavezu na osnovu Ugovora o poslovnoj i tehničkoj saradnji, potpisanog s Opštinom Pljevlja prošle godine, u vrijeme Predraga Boškovića…

Ministarka odbrane Olivera Injac više od tri mjeseca ne želi da odgovori na pitanje – da li će i kada Ministarstvo odbrane i Vojska nastaviti radove na izgradnji puta Kosanica – Glibaći – Bobovo u pljevaljskoj opštini, koje je prošle godine uoči parlamentarnih izbora započeo taj resor kada je na njegovom čelu bio Predrag Bošković (DPS).

Na taj način, ministarka ignoriše i mještane sela koji kroz komunikaciju s medijima žele doznati kada će radovi biti nastavljeni.

Ministarka nije odgovorila ni šta je do sada urađeno na toj dionici puta, koliko je potrošeno novca i šta je Ministarstvo preuzelo kao obavezu na osnovu Ugovora o poslovnoj i tehničkoj saradnji, koji je potpisan s Opštinom Pljevlja prošle godine.

Injac je u junu boravila u radnoj posjeti Pljevljima, a o tome je objavljeno kratko saoštenje iz kabineta predsjednika Opštine u kojem je navedeno da je na sastanku donijeto nekoliko zaključaka, od kojih se jedan odnosi na nastavak dijela poslova iz Ugovora o poslovno-tehničkoj saradnji s Vojskom, u cilju angažovanja mehanizacije Inženjerske čete na izgradnji i održavanju lokalne saobraćajne infrastrukture na teritoriji pljevaljske opštine.

Prilikom obilaska radova u oktobru prošle godine, tadašnji ministar odbrane Bošković kazao je da je Vojska odradila više od dva kilometra puta.

”Ono što smo danas vidjeli daje optimizam da se dionica završi u narednih godinu, do godinu i po, zavisno od toga koliko će vremenske prilike dozvoliti da se na ovom potezu mogu obavljati inženjerski radovi”, poručio je Bošković.

On je kazao da je plan da se do kraja 2021. ili sredinom 2022. godine dionica puta preda drugim institucijama koje treba da preuzmu dalje radove i postave asfalt.

U Opštini Pljevlja kažu da nastavak radova zavisi isključivo od Ministarstva odbrane.

Napoiminju i da je potpisanim Ugovorom definisana poslovno-tehnička saradnja u cilju rekonstrukcije puta Kosanica – Glibaći – Bobovo do nivoa pripremljenog za asfaltiranje u dužini od 22 kilometra i nasipanje i valjanje seoskih puteva u selu Premćane, Vaškovo i Krupice.

Navode i da je Opština, u skladu s Ugovorom, budžetom za ovu godinu opredijelila novac za učešće u realizaciji izgradnje puta Kosanica – Gibaći – Bobovo i lokalnim putevima u selu Premćane, Vaškovo i Krupice koji se odnose na troškove nabavke goriva, smještaja, ishrane i dnevnica za rukovaoce radnih mašina.

Vojska se ugovorom obavezala da za potrebe Opštine, bez naknade, rekonstruiše, odnosno uradi zemljane radove, nasipanje i valjanje puta Kosanica – Glibaći – Bobovo u dužini od oko 22 kilometra.

Predviđeno je da Vojska uradi nasipanje i valjanje puta Gornje Krupice – Reljin Kamen (granica s Opštinom Bijelo Polje) u dužini od 3 kilometra, Prenćansko brdo – škola u Vaškovu, u dužini od oko 6 km, Prenćansko brdo – Dovolja, u dužini od oko 4 km, Prenćansko brdo – Zagrebac, u dužini od oko 1,5 km, škola u Prenćanima – Gruda, u dužini od oko 3 km, škola u Vaškovu – Vodenička Glava – Poljana (granica s Opštinom Mojkovac), u dužini od oko 4 km, Suvodanj – Čavanj, u dužini od oko 2,5 km, Pandurica – Bare, u dužini od oko 9 km, Babića polje – Kotlajići, u dužini od oko 2 km, Babića polje – Peruničići, 0,7 km, Rivine – Crni Vrh (Golubovići), u dužini od oko 1 km, Korita – Borisavljevića – Vaškovsko brdo – Luke, u dužini od oko 8 km, Gornje Krupice – Rzav – Borova, u dužini od oko 6,5 km, Gornje Krupice – Karaula – Tuležine, u dužini od oko 7 km, Tuležine – Gradina – Vodno, u dužini od oko 5 km, Perotin – Borova, u dužini od oko 4 km i rekonstrukciju dijela trase puta Karaula – Barice, u dužini od oko 300 metara.

Opština je obavezna da do početka izvođenja radova riješi sve imovinsko-pravne odnose na dionicama puteva.

Prvu projektnu dokumentaciju na izgradnji pomenutog putnog pravca Kosanica – Glibaći – Bobovo – Meštrevac (granica sa BiH prema Foči) uradio je još 1984. godine “Put Inženjering”, a put je probila tadašnja JNA u saradnji s Rudnikom uglja i pljevaljskom lokalnom samoupravom.

Kompletan projekat putnog pravca Kosanica – Glibaći – Bobovo urađen je i revidovan 2009.

Savremeni asfaltni put Bobovcima je obećao premijer Milo Đukanović, tokom predizborne kampanje 2006. godine, ali do danas obećanje nije ispunio.

Sporazum o partnerstvu za finansiranje rekonstrukcije i izgradnje puta prvi put je potpisan krajem decembra 2008. godine, kada se globalna ekonomska kriza nadvijala nad Crnom Gorom. Potpis na ugovor stavili su tadašnji direktor Direkcije za saobraćaj Veselin Grbović, predsjednik kompanije Vektra Montenegro Dragan Brković, ministar poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede Milutin Simović, direktor Direkcije javnih radova Žarko Živković i predsjednik Opštine Pljevlja Filip Vuković.

Procijenjena vrijednost radova bila je četiri miliona eura, a predviđeno je bilo da po milion obezbijede Direkcija za saobraćaj i kompanija Vektra Jakić, a po 500.000 eura preostala četiri potpisnika sporazuma.

Ministarstvo poljoprivrede jedino je uplatilo dio obaveza, nedugo nakon potpisvanja ugovora, ali javnost nikada nije obaviještena šta je urađeno s tim novcem, s obzirom da projekat nije realizovan.

Projekat rekonstrukcije i izgradnje puta trebalo je da obuhvata tri dionice: Kosanica – Glibaći, Glibaći – Bobovo i Bobovo – Jovići – Moraice – Jelov Panj, ukupne dužine oko 22 kilometra.

U kasnijoj fazi predviđeno je da se uradi još 17 kilometara puta do sela Meštrevac na crnogorsko-bosanskoj granici. Za tu dionicu puta potrebno je još oko 3,5 miliona eura.

Kao i 2008. godine, rekonstrukcija puta građanima je obećana nekoliko mjeseci prije održavanja parlamentarnih izbora.

Izvor: Vijesti.me