Na 4. Internacionalnome sajmu knjiga u Podgorici održana je promocija knjige “Istorija Crne Gore u 65 priča” autora Živka Andrijaševića. O knjizi su, pored autora, govorili Dragutin Papović i Biljana Miranović.

Prvo izdanje promovisane knjige objavljeno je 2009. a na današnjoj se promociji govorilo o dopunjenom izdanju, navedeno je u saopštenju.

Biljana Miranović kaže da je “Istorija Crne Gore u 65 priča” djelo koje je omogućilo čitaocima da razumiju istorijske pojave, pa samim tim i da shvate sadašnjost.

Papović je naglasio da je ovo izdanje upotpunjeno s 10 novih priča, a da iza ove knjige stoji vrijedan naučni i istoriografski rad.

“Dr Andrijašević u savremenoj istoriografiji zauzima jedno od najvažnijih mjesta. Ima najbolje poznavanje istorije Crne Gore’’, rekao je Papović.

On takođe ističe i to da je Andrijašević na jasno ograničenome prostoru pokazao vještinu da od velikog broja činjenica odabere one najvažnije, a da samim tim ne preskoči nista značajno.

“U književnoj formi prikazana je istoriografska istina’’, objasnio je Dragutin Papović.

Biljana Mitrović je konstatovala da ovo nije samo državna istorija nego politička, socijalna i istorija kulture.

Mitrović pominje probleme kojima se Andrijašević bavio u svojoj Istoriji, pa kao jedan od problema navodi pogled na samu istoriju Crne Gore, na što Andrijašević kaže:

“Dilema istoričara je pitanje dokle sežu granice Crne Gore i većina je istoričara išla na političke granice, pa su na taj način izvan granica ostala etnička i kulturološka pitanja te se ova pitanja pripisuju drugim i tuđim istorijama.”

Drugi problem koji Mitrović pominje jeste istorija i istorijska istina.

“Imamo problem da saopštimo istinu kad ima na hiljade živih svjedoka, pa ne možemo očekivati prihvatanje saopštene istine o vremenu koje nema svjedoke”, rekao je Andrijašević i dodao da je “istorija veoma intimno znanje te da svako ima pravo da ima svoju istinu”.

Kad je riječ o istini o društvu, Andrijašević navodi da smo kao društvo “prilično netolerantni, ali ipak možemo to popraviti uz pomoć knjiga” i skreće pažnju na to da cilj ove knjige nije da u školskom sistemu navija za bilo koju stranu nego je njen jedini cilj objektivnost.

Izvor: AntenaM