Svjetska prodaja muzike zabilježila je rekordni rast 2017. od 8,1 odsto.

Prvi put digitalna prodaja predstavlja najveći dio od ukupnih prihoda, zahvaljujući velikom rastu striminga, saopštila je Međunarodna federacija fonografske industrije (IFPI).

Prodaja snimljene muzike donijela je oko 17,3 milijarde dolara prošle godine. Prodaja muzike preko striminga koja je do sada bila otprilike ista kao i fizička prodaja muzičkog materijala na svjetskom nivou, predstavljala je 54 odsto od ukupne prodaje, navela je Federacija u svom godišnjem izvještaju.

To je treća uzastopna godina rasta, i najveši rast od kada je IFPI počeo da objavljuje svjetske podatke o prodaji 1997.

Muzička industrija međutim još nije dostigla nivo od prije nastanka interneta i muzičke piraterije, zbog kojih je prodaja pala od 1990-ih godina, rekao je Francis Mur, predsednik IFPI-ja na telefonskoj konferenciji za medije.

Trenutni oporavak ostvaren je zahvaljujući razvoju striming servisa Spotifaj (Spotify) koji je nedavno izašao na berzu, Dizer (Deezer) ili Epl mjuzik (Apple Music).

Oko 176 miliona ljudi na svijetu platilo je pretplatu za te servise 2017, odnosno 64 miliona novih pretplatnika.

Fizička prodaja snimljene muzike je nastavila da pada se izuzetkom vinil ploča, iako ostaju na margini za ljubitelje muzike, zabilježila je rast od 22,3 odsto.

Izvor: AntenaM