Preliminarni izvještaji komisije za procjenu aviona u vlasništvu Montenegro erlajnsa (MA) u stečaju pokazali su da je jedan od pet ,,fokera 100“ u plovidbenom stanju, dok ostala četiri nije moguće popraviti, kazao je Pobjedi stečajni upravnik Saša Zejak.

Stanje aviona utvrdili su direktor tehnike MA u stečaju Srđan Gojković i doktor vazduhoplovnog prava Nela Marković. Stečajna uprava, prema riječima Zejaka, planira da ispravni ,,foker“ izda zainteresovanim kompanijama.

“Sudbina ,,fokera“ može biti prodaja zainteresovanim kupcima, ali stečajna uprava smatra da bi najbolja valorizacija tog dijela imovine bila popravljanje jednog ,,fokera“ koji bi mogao biti izdat u zakup To Montenegru, iako to do sada nije tražen”, rekao je Zejak.

On kaže da još nije dogovorena poslovno-tehnička saradnja sa To Montenegrom, kroz koju bi MA održavao avione novoj avio-kompaniji i pružao usluge keteringa i prevoza putnika do aviona.

“Uložili smo maksimalne napore kako bismo To Montenegru izašli u susret po pitanju svih neophodnih resursa. S obzirom da je stečaj strogo formalan postupak, stečajna uprava nije sigurna da je novoosnovani nacionalni prevoznik najbolje shvatio kako može da pristupi nekretninama i opremi MA u stečaju, a da to bude usklađeno sa zakonom i na obostranu korist”, tvrdi Zejak.

To Montenegru je, dodaje, omogućen pristup hangaru, ali ta kompanija nije obezbijedila regulatorne uslove da koristi ono što joj je MA ponudio.

Govoreći o planovima MA nakon okončanja stečaja, Zejak je kazao da nije nemoguće da ta kompanija opet poleti.

“MA će uložiti maksimalni napor da u slučaju neodrživosti To Montenegra održi kontinuitet komercijalne avijacije u Crnoj Gori. U tom kontekstu, u narednoj fazi stečaja biće traženi partneri, dok sam ja predložio prodaju MA kao pravnog lica”, ukazao je Zejak.

Prethodno je bilo planirano da se predloži plan reorganizacije kompanije, ali je, tvrdi Zejak, to osujetilo podnošenje zahtjeva države za isplatu 107 miliona eura potraživanja.

“To je bio veliki udar na pripremani plan reorganizacije čime je dovedeno u pitanje njegovo podnošenje”, naveo je Zejak, koji namjerava da izvrši detaljne analize ranijeg poslovanja MA jer, kako tvrdi, preliminarni rezultati pokazuju nelogičnosti u odnosu na domaćinsko poslovanje.

Stečaj u MA uveden je 28. aprila, na zahtjev Uprave prihoda i carina zbog poreskog duga od 11,9 miliona eura.

Putnici da prijave potraživanja

Na pitanje da li putnici koji su kupili karte, a nijesu ih iskoristili zbog prizemljenja flote MA, mogu očekivati da će im novac biti vraćen, Zejak je kazao da oni treba da prijave potraživanja.

“Svi putnici koji su kupili karte, a nijesu ih iskoristili, imaju pravo da, u skladu sa rokovima datim Zakonom o stečaju, dostave prijave potraživanja po navedenom osnovu. Naplate ove kategorije potraživanja zavisiće od daljeg toka stečajnog postupka”, rekao je Zejak.

Izvor: RTCG