Novac od prodaje karata ide u nečije džepove?

Na šalterima Željezničke stanice u Podgorici prodavane su karte bez žiga blagajne i datuma važenja, što stvara sumnju u zloupotrebe zbog mogućnosti njihove ponovne prodaje ili višestrukog korišćenja od strane putnika. Iz Željezničkog prevoza Crne Gore (ŽGTCG) potvrdili su Danu da je inspektor Ministarstva saobraćaja i pomorstva kontrolisao prodaju karata u tom preduzeću.

Prema saznanjima Dana, nepravilnostiu prodaji karata otkrili su i revizori vozova i inspektor Ministarstva saobraćaja. U izvještajuu koji je Dan imao uvid, revizor je konstatovao da je tokom kontrole voznih karata naišao na karte na kojima nije bilo žiga blagajne, stanice izdavanja i datuma za koji važe te karte.

Kako saznaje Dan, kontrolom je utvrđeno da su te karte kupljene na šalterima Željezničke stanice u Podgorici.

Prema riječima izvora tog medija iz ŽPCG, problem sa prodajom nepravilnih voznih karatau ovom preduzeću traje više godina. Nije poznato da li je utvrđena šteta koju zbog neregularnih voznih karata trpe Željeznički prevoz i država i da li je za to neko odgovarao.

Međutim, kako navodi njihov izvor, kontrola prodaje voznih karata bila je pojačana za vrijeme mandata izvršnog direktora Predraga Popovića. Prema nezvaničnim podacima, prihodi od prodaje karata u tom periodu rasli su i do 50.000 eura u odnosu na vrijeme prije početka kontrola, što je 600.000 eura na godišnjem nivou.

Iz ŽPCG su Danu kazali da prodaju listne vozne karte, a da je blagajnik obavezan da na svakoj listnoj karti utisne žig blagajne.

“Ukoliko to nije učinio, kondukter postupa po propisima koji važe u ŽPCG. U takvim slučajevima se vodi disciplinski postupak protiv blagajnika koji je izdao voznu kartu na kojoj nema žiga blagajne. Broj vozakondukter upisuje ručno u vozu”, pojasnili su iz ŽPCG.

Napominju da je inspektor iz Ministarstva pored ostalih aktivnosti kontrolisao i prodaju karata.

Iz Ministarstva saobraćaja nijesu odgovarali na pitanja Dana, poslata 5. avgusta, u vezi sa nezakonitom prodajom karata, pa nije jasno koliko je taj resor spreman da zaštiti državne resurse i budžet, s obzirom na postojanje sumnje u zloupotrebe. Prema saznanjima Dana, inspektor tog resora je otkrio nepravilnosti, ali javnosto tome nije obaviještena.

Iz Ministarstva nijesu odgovorili na pitanja da li je tačno da je njihov inspektor kontrolisao način prodaje karata u ŽPCG i šta je tom prilikom utvrđeno. Iz tog resora nijesu pojasnili ni kakve podatke mora da sadrži karta za željeznički saobraćaj kako bi se izbjegle bilo kakve sumnje u malverzacije i eventualna zloupotreba.

CŽI: Veliki propust ŽPCG

Iz Centra za željeznička istraživanja (CŽI) su kazali da su usljed prodaje karata bez podataka o broju putnika, bez žiga blagajne i dugšikata kojim se potvrđuje da je novac ostao u blagajni moguće zloupotrebe, te da se radi o velikom propustu ŽPCG.

“Poznato je odranije da su pojedinci vršili zloupotrebe i nalazili razne načine da novac od karata uzimaju za sebe, a za to nijesu kažnjavani. Jedan od njih koji je koristio olovku koja se mogla obrisati kako bi se naknadno mogao upisati drugi iznos kasnije je bio postavljen na rukovodećim poslovima transportno-komercijalne djelatnosti”, naveli su iz CŽI.

Izvor: Dan