“Ostavljamo pravosuđu da u skladu sa svojim ovlašćenjima ustanove činjenično stanje i da, ukoliko je bilo propusta, procesuiraju sve odgovorne. Ministarstvo preduzima sve aktivnosti koje se odnose na adekvatniji tretman profesije mašinovođe, a sve na osnovu Zakona o željeznici i Zakona o bezbjednosti, organizaciji i efikasnosti Željezničkog prevoza”

Menadžment Željezničkog prevoza, pravna služba, prvostepena i drugostepena komisija za vanredne događaje na željeznici, predočiće državnom tužiocu sve zakonske propise koji se odnose na vanredne događaje u željezničkom saobraćaju, kako se ne bi ponovila situacija da se mašinovođa tretira kao okrivljeni, već kao svjedok, a naročito u slučajevima kad je evidentno da je svoj posao obavljao savjesno, navedeno je u saopštenju Ministarstva kapitalnih investicija nakon današnjeg sastanka.

Povod sastanka je nezadovoljstvo mašinovođa jer je osnovno tužilaštvo iz Bijelog Polja podiglo krivičnu prijavu protiv njihovog kolege Nikole Perovića zbog sumnji da je kriv za nezgodu od 4. septembra 2021. godine, kada je teže povrijeđena Dž.K. prilikom prelaska pruge gdje je to zabranjeno.

Mašinovođe su najavile štrajk upozorenja do potpune obustave rada, jer neće da rade u uslovima kada mogu biti krivi za povrede neodgovornih građana koji prelaze prugu.

“d Oni su naveli da je njihov kolega poštovao cijelu proceduru da je vozio dozvoljenom brzinom, oglasio se sirenom upozorenja kada je primjetio ženu i odmah počeo da koči ali da se voz nije mogao zaustaviti na tako kratkoj razdaljini. Kazali su i da je Perović testiran na alkohol i da je bio negativan.

Sastanku su prisustvovali ministar kapitalnih investicija Mladen Bojanić, državni sekretar Zoran Radunović, v.d. generalne direktorice Direktorata za željeznički saobraćaj Dragana Lukšić, glavni inspektor za željeznički saobraćaj Veselin Mandić, kao i predsjednik odbora Direktora Veselin Ivanović i izvršni direktor ŽPCG Slaven Šestović.

Kako je navedeno u saopštenju svi prisutni su saglasni da se pod hitno tužilaštvu predoče svi zakonski propisi koji se odnose na oblast željezničkog saobraćaja, kako se ova situacija ne bi ponovila.

“Naravno, ostavljamo pravosuđu da u skladu sa svojim ovlašćenjima ustanove činjenično stanje i da, ukoliko je bilo propusta, procesuiraju sve odgovorne. Ministarstvo preduzima sve aktivnosti koje se odnose na adekvatniji tretman profesije mašinovođe, a sve na osnovu Zakona o željeznici i Zakona o bezbjednosti, organizaciji i efikasnosti Željezničkog prevoza”, naveli su iz Ministarstva.

Izvor: Vijesti