Montenegro erlajnz (MA) u stečaju obnovio je ugovor o zakupu poslovnog prostora na Aerodromu ,,Nikola Tesla“, čime su se stekli uslovi za pokretanje linijskog održavanja aviona u Beogradu, saopšteno je Pobjedi iz stečajne uprave.

Prostor će se koristiti za održavanje aviona tipa ,,embraer 195“ i ,,foker 100“, a stečajna uprava sada treba da aplicira kod Agencije za civilno vazduhoplovstvo za odobrenje rada linijske baze Beograd.

“Obnavljanjem ugovora o korišćenju prostora, tehnici je omogućeno da obnovi ugovore sa operatorima za tip aviona ,,embraer 195“. To je, između ostalih, Arkia Israeli erlajnz”, kažu u stečajnoj upravi.

Tehnička baza Beograd ima kancelariju za rad, snabdjevena je opremom, magacinom sa alatima, materijalima za radove linijskog održavanja, pa u stečajnoj upravi očekuju da će dobiti odobrenje za rad.

“Time bi se stekli uslovi da tehnička baza Beograd MGX u stečaju radi za treća lica, odnosno avio-kompanije zainteresovane za usluge linijskog održavanja u toj bazi i za pomenuti tip aviona. Radovi linijskog održavanja bi podrazumijevali tranzit, dnevne i nedjeljne provjere, kao i rješavanje problema vezanih za navedeni nivo održavanja”, naveli su u stečajnoj upravi.

Oni ističu da vode pregovore sa više avio-kompanija koje u svojoj floti imaju ,,embraer 195“ i ,,foker 100“, kako bi koristeći usluge u linijskoj bazi Beograd ostvarili prihod i povećali stečajnu masu kompanije.

O potpisivanju ugovora sa beogradskim aerodromom stečajni upravnik MA Saša Zejak juče je obavijestio predsjednika Privrednog suda Blaža Jovanića.

“Potpisivanjem ovog ugovora stiču se uslovi da se otvori linijsko održavanje aviona u Beogradu i poveća vrijednost pravnog lica, te je stečajni upravnik ocijenio da je interes povjerilaca da učini da se prostorije, u kojima su djelovi i alati u vlasništvu stečajnog dužnika, sačuvaju”, naveo je Zejak u dopisu.

MA u stečaju prethodno je dobio odobrenje ACV za linijsko i bazno održavanje aviona u bazi u Podgorici. Obnavljanjem licence za part 145 tehničarima MA u stečaju je omogućeno održavanje vazduhoplova tipa ,,embraer 190-100“, ,,embraer 190-200“ i ,,foker 100“, kao i nivo baznih radova do i uključujući C1 check, što podrazumijeva 7.500 sati leta ili 7.000 letova, te radove do šest godina.

Izvor:RTCG