U grad na tromeđi Crne Gore, Srbije i Bosne i Hercegovine, skoro da nije moguće doći ili iz njega otići redovnim međugradskim prevozom

Loša saobraćajna povezanost Pljevalja sa ostatkom države i gradovima u okruženju, glavna je prepreka razvoju te opštine, a nedostatak redovnih međugradskih autobuskih linija značajno otežava život građanima. U grad na tromeđi Crne Gore, Srbije i Bosne i Hercegovine, skoro da nije moguće doći ili iz njega otići redovnim međugradskim prevozom. Izuzetak je Podgorica prema kojoj je registrovano više polazaka dnevno.

Od marta je ukinuta linija prema Bijelom Polju, a građani koji namjeravaju da dođu iz jedne u drugu opštinu, moraju da putuju svojim autom ili taksijem.

Ranko Rondović, koji je više od 13 godina održavao liniju prema Bijelom Polju, kazao je “Vijestima” da je bio primoran da otkaže liniju jer je postala nerentabilna.

“Posljednjih godina počela je i nelojalna konkurencija. Putnika je bilo sve manje. Manje se upisivalo đaka u školu u Beranama i na fakultet u Bijelom Polju. Najveću pometnju je donijela korona, a posebno mjere koje su u to vrijeme donošene kada je obustavljan međugradski saobraćaj. Strah od korone značajno je uticao na građane koji su počeli da izbjegavaju autobuski prevoz“, rekao je Rondović.

Tvrdi da je svemu tome dodatno doprinio i zakon koji prevoznicima zabranjuje da uzimaju putnike kada uđu na teritoriju druge Opštine.

“To znači da ja, kada krenem iz Pljevalja, od Kovrena i dalje ne mogu da primam putnike. U povratku, osim sa početne stanice usput ne mogu da primam putnike do Vrulje dok ne uđem na teritoriju pljevaljske opštine. Glavnu zaradu su nam upravo donosili ti putnici, koje usput pokupimo. Sa ovim zakonom nema šanse da opstanemo. To je najviše doprinijelo da odustanem od ove linije jer u ovakvim uslovima teško da možemo pokriti troškove registracije i nabavke guma za vozilo“, istakao je Rondović, koji je dugo održavao liniju za Bijelo Polje dva puta dnevno.

Kaže da ove godine ne razmišlja da obnovi liniju, a razmisliće da li će to uraditi naredne.

Pljevlja već petnaestak godina nemaju ni redovnu liniju do Prijepolja, grada u Srbij udaljenog od Pljevalja tridesetak kilometara. Do Prijepolja jedino moguće stići autobusom za Beograd. Za razliku od ranije, autobusi trenutno saobraćaju svakog drugog dana, pa svi oni koji namjeravaju da putovanje od Prijepolja prema Beogradu nastave vozom teško da se mogu uklopiti u vozni red.

Nedostatak redovnog prevoza prema Prijepolju, stvara velike probleme mještanima sela koje gravitiraju uz put prema Prijepolju, za razliku od srbijanske strane koja održava redovnu liniju skoro do granice sa Crnom Gorom.

Prije desetak godina pljevaljska NVO “Bonum” i Centar za istraživanje u politici iz Prijepolja bili su pokrenuli projekat otvaranje autobuske linije između dva grada, koji je podržala i Evropska komisija u okviru IPA programa prekogranične saradnje Crne Gore I Srbije. Autobuska linija koja je trebalo da značajno poboljša lošu saobraćajnu komunikaciju između dva susjedna grada, nije uvedena, jer preduzeća koja je trebalo da je održavaju nijesu dobila potrebne dozvole od nadležnih institucija u obje države.

U rješenju ministarstva Srbije piše “da predviđeni red vožnje ometa već uspostavljene linije, odnosno polasci sa stanica predloženog reda vožnje nisu u razmaku od šest sati sa polascima sa tih stanica iz odobrenih redova vožnje”.

Autobusi dva prevoznika dva puta dnevno je trebalo da održavaju linije između dva grada.

Osim sa Srbijom Pljevlja su saobraćajno loše povezana i sa Bosnom i Hercegovinom, iako u toj državi živi, radi i studira veliki broj Pljevljaka.

Od prvog juna preduzeće “In turis” obnovilo je liniju za Sarajevo i za sada za taj grad saobraća tri puta nedjeljno, ponedjeljkom, srijedom i petkom.

Izvor: Vijesti.me