Tokom jubilarnog 50. Praznika mimoze u Herceg Novom je održano 66 različitih programa, od čega 51 kulturno-zabavni i gastronomski, kao i 15 sportskih programa. U realizaciji programa učestvovalo je oko 150 aktera iz zemalja Evrope. Sve je koštalo 350 hiljada eura, ili 100 hiljada više od prvobitne projekcije organizatora.

To su podaci sa završne press konferencije, koje je saopštio predsjednik Opštine Stevan Katić.

On smatra da su benefiti Praznika mimoze vidljivi na svakom koraku, a od uloženih je 350 hiljada eura, sponzori su donirali 40 hiljada.

Budžet Praznika 2017. godine je iznosio oko 240 hiljada, a 2018. godine i manje, 160 hiljada i oba su trajala nešto duže od 20 dana.

“Imajući u vidu efekte koje je proizveo jubilarni 50. Praznik mimoze, zadovoljan sam što je ovaj praznik uspješno organizovan i što smo se trudili da finasijska sredstva, odnosno budžet Praznika mimoze svedemo na što je moguće niži nivo”, navodi Katić.

Dobri promotivni efekti koji su u regionu poslali sliku o ovogodišnjem Prazniku dobra su uvertira u nastupajuću ljetnju sezonu, kazao je Katić i najavio da će 51. Praznik mimoze početi 14. februara. Time će se izbjeći nestabilno kišno vrijeme koje posljednjih godina redovno prate početak februara.

Statistički podaci pokazuju porast broja posjetilaca i noćenja, tako je tokom februara ostvareno 18.100 noćenja, što je za 151% više nego prošle godine, dok podaci sa graničnih prelaza pokazuju da je tokom februara i marta granicu prešlo 60 hiljada putnika više nego lani, kazao je direktor TO Herceg Novi, Pavle Obradović.

“To pokazuje veliki uspjeh i dokazuje nam da sa dobrom organizacijom i programima možemo da privučemo turiste u naš grad i tokom zimskih mjeseci”, ističe on.

Obradović je pozvao turističku privredu da se priključi organizaciji 51. Praznika mimoze i najavio uskoro Javni poziv za finansiranje manifestacija u septembru i oktobru.

Prema njegovim riječima anketa TO je pokazala i da su ugostitelji, hotelijeri i privatni izdavaoci veoma zadovoljni, jer su imali dosta prometa, mada je jedan dio njih, ipak, nezadovoljan izmještanjem centralnih manifestacija sa Trga u Igalo.

Predsjednik Direkcije festivala, Miloš Konjević, kazao je da je ponosan što je čitav Praznik organizovan kvalitetno, bez većih problema i na masovnim događajima koji su privukli od 10-20 hiljada turista u Herceg Novi:
“Zadovoljan sam što smo uspjeli u namjeri da vratimo turiste u naš grad tokom zime u okviru Praznika, jer naši Novljani – ugostitelji i privrednici su zadovoljni, što je najbolji pokazatelj da je Praznik bio uspješan. Zahvalan sam svima koji su učestvovali u organizaciji, iako smo imali dosta opstrukcija, ali pobijedio je Herceg Novi i mislim da smo dokazali da svi možemo biti kao jedan”, mišljenja je Konjević.

Dodao je da su finansijski benefiti Praznika milionski, o čemu najbolje mogu svjedočiti ugostitelji i hotelijeri kao i izdavaoci privatnog smještaja. Obrazložio je da je morao biti uvažen budžet za organizaciju “zbog koncerata i dodatnih troškova”.

U ime izvršnog producenta “Herceg festa”, Gordana Porobić Krcunović je kazala da su se pridržavali određenih standarda koji prate ovakve manifestacije i jubileje. Ocijenila je da je 50. Praznik mimoze bio i retrospektivan i inovativan, te predstavljao je presjek sveukupnog rada prethodnih 5 decenija.

“Svjedoci smo da je prethodnih 10 i više godina izgubio na svojoj atraktivnosti, a mi smo se potrudili da kvalitetnim programom i dobrim marketingom vratimo Prazniku rejting kakav je nekad imao. Sudeći po utiscima i nas organizatora i učesnika, sve programe smo uspješno realizovali, svi programi su imali svoju publiku, a tu bih posebno istakla koncept saradnje sa stranim amabasadama i evropskim gradovima, koji se pokazao kao veoma uspješan”, istakla je ona.

Proizvod toga je i učešće Gradske muzike na internacionalnom festivalu bleh orkestara u Jedrenu krajem aprila, uključivanje Herceg Novog u trilateralni projekat gdje je nosilac bavarska fondacija iz Badenhauzena gdje će Gradska muzika učestvovati na seminaru bleh orkestara, organizacija Oktobar festa u Herceg Novom, što je plod je saradnje sa Incelom, zatim Dani ruske kulture…

“Praznik mimoze je brend u koji moramo svi ulagati, jer je Praznik dugogorčna investicija”, zaključila je Porobić Krcunović.

Novinari su, pored ostalog, pitali koliko su koštali koncerti estadnih zvijezda, posebno Čolića i Cece Ražnatović, koliko je ostalo u kasi Opštine, odnosno TO od svih programa, zašto nije bilo bolje finansijske projekcije, osmišljenije reklame za programe u samom gradu, pa su neki imali slabu posjetu. Pohvalili su nastojanje organizatora da iznesu preambiciozan festival, ali isto tako kazali i da ubuduće treba razlučiti da li i koliko podilaziti publici, ili dosljedno zadržati autentičnost Praznika i ovog podneblja.

Komentarišući primjedbu novinara da je budžet za organizaciju Praznika mimoze, ipak, trebalo bolje “planirati” i predvidjeti troškove, predsjednik Opštine Stevan Katić ustvrdio je da je riječ o varijabilnim iznosima, koji se mijenjaju u odnosu na projektovane, bilo da je riječ o Prazniku, opštinskom budžetu ili izgradnji kuće.

“Na samom početku nijesu se mogli predvidjeti svi troškovi s obzirom na veliki broj učesnika, stranih državljana i drugih, što se nije moglo predvidjeti unaprijed, pa je u ovakvom poslu normalno da dođe do odstupanja. Mi smo se zadržali na 300 hiljada eura, a ostatak sredstava prikupljen je od sponzora i donatora. Ovo je bila živa stvar i trebalo je uložiti puno vremena truda i energije kako bi se uspješno Praznik zaokružio”, kazao je on.

Kritike kako je rekao u potpunosti prihvataju, a Direkcija je već sagledala sve ono što je karakterisalo čitav praznik, prednosti i mane. Sve što je prepoznato kao mana biće korigovano, jer se “na greškama uči”, ali generalan utisak svih građana i gostiju je daleko ispod svega što se može smatrati kritikom zaključio je Katić.

Miloš Konjević kazao je da su kocerti Čole i Cece koštali po 40 hiljada eura, bez troškova boravka i organizacije.

Inače, u organizaciji Praznika učestvovalo je preko 150 različitih udruženja, organizacija, NVO, preduzeća, ustanova, medijskih kuća, gradova prijatelja i sportskih organizacija. Na portalima i u crnogorskim štampanim medijima objavljeno je preko 400 tekstova, u što ne ulaze prilozi radija i televizija, gostovanja u emisijama, tekstovi na zvaničnim stranicama organizatora.

Na kraju pressa zalužnima su uručene zahvalnice.

Izvor: Radio Jadran